• تلفن02188697026
  • ایمیلinfo@gmail.com
  • آدرستهران ، موسسه بهنام نواندیش پیشرو
  • ساعتهای آزاد10 صبح تا 8 شب
  • تلفن02188697026
  • ایمیلinfo@gmail.com
  • آدرستهران ، موسسه بهنام نواندیش پیشرو
  • ساعتهای آزاد10 صبح تا 8 شب

قانون مالیات بر ارزش افزوده

قانون جدیدقانون قدیم
*عرضه : واگذاری کالا یا ارائه خدمت به غیر، از طریق هر نوع معامله یا عقد قانونی. -عرضه کالا برای برداشت مصارف شخصی عرضه کالابه خود محسوب می شود و مشمول مالیات و عوارض خواهد بود ولی برای استفاده شغلی مشمول مالیات و عوارض نخواهدبود -معاوضه کالاها و خدمات ، عرضه کالا و ارائه خدمت از طرف هریک از متعاملین محسوب می شود و مشمول مقررات این قانون است.*طبق تبصره 4 عرضه کالا در این قانون انتقال کالا از طریق هر نوع معامله است. -عرضه کالا برای مصارف شخصی عرضه کالا به خود محسوب و مشمول مالیات و عوارض خواهد بود ولی برای استفاده شغلی بعنوان دارایی در دفاتر ثبت میگردد. -طبق ماده 9 معاوضه کالاها و خدمات، عرضه کالایا ارائه خدمت از طرف هر یک از متعاملین تلقی و بطور جداگانه مشمول مالیات می باشد.
*واردات : ورود کالا یا خدمت از خارج از کشور به قلمرو گمرکی کشور یا مناطق آزادتجاری – صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی.*واردات: ورود کالا یا خدمت از خارج ازکشور یا از مناطق آزاد تجاری–صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به قلمرو گمرکی کشور می باشد.
*صادرات: صدور کالا یا خدمت به خارج از کشور*صادرات : صدور کالا یا خدمت به خارج از کشور یا به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می باشد.
*مالیات و عوارض فروش : مالیات و عوارض متعلق به عرضه کالاها و ارائه خدمات مشمول مالیات وعوارض توسط مؤدی در یک دوره معین*ارزش افزوده : تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین.
*مالیات وعوارض خرید: مالیات وعوارض متعلق به خریدکالاها وخدمات مشمول مالیات وعوارض برای فعالیتهای اقتصادی مؤدی دریک دوره معین.*منظور از مالیات در این قانون به استثناء موارد مندرج در فصول هشتم و نهم، مالیات بر ارزش افزوده می باشد.
*اعتبار مالیاتی: مالیات و عوارضی که مؤدی بابت خرید کالا (اعم از نهاده وکالای نهایی) یا خدمت به موجب این قانون پرداخت کرده است.
*معافیت مالیاتی : عدم تعلق مالیات و عوارض موضوع این قانون برکالاها و خدمات.
*پایانه فروشگاهی: پایانه موضوع بند «ب»ماده(1) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب 21/07/1398 
*سامانه مؤدیان: سامانه موضوع بند پ ماده (1) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان. 
*تاریخ تعلق مالیات و عوارض، تاریخ صدور صورتحساب مطابق با مقررات است. تبصره: قبوض آب، برق، گاز، مخابرات از آنجا که سند فروش کالا یا خدمت محسوب می شوند، درحکم صورتحساب هستند*ماده 11- تاریخ تعلق مالیات به شرح زیر است: الف ـ در مورد عرضه کالا:  ١ـ تاریخ صورتحساب، تاریخ تحویل کالا یا تاریخ تحقق معامله کالا، هرکدام که مقدم باشد، حسب مورد؛  ٢ـ در موارد مذکور در تبصره ماده (4) این قانون، تاریخ ثبت دارایی در دفاتر یا تاریخ شروع استفاده، هرکدام که مقدم باشد یا تاریخ برداشت، حسب مورد؛  ٣ـ در مورد معاملات موضوع ماده (9) این قانون، تاریخ معاوضه. ب ـ در مورد ارائه خدمات:  ١ـ تاریخ صورتحساب یا تاریخ ارائه خدمت، هرکدام که مقدم باشد حسب مورد؛  ٢ـ در مورد معاملات موضوع ماده (٩ ) این قانون، تاریخ معاوضه ج ـ در مورد صادرات و واردات: درمورد صادرات، هنگام صدور (از حیث استرداد) ودرمورد واردات تاریخ ترخیص کالا ازگمرک و درخصوص خدمت، تاریخ پرداخت مابه ازاء.  تبصره ـ در صورت استفاده از ماشین های صندوق، تاریخ تعلق مالیات، تاریخ ثبت معامله در ماشین میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *